Kallt är normalt

Ja, då var det kallt igen då...inget speciellt ovanligt, det här ska ju vara den kallaste tiden på året. Det är bara vi som blivit van vid att det även kan vara plusgrader och slask mitt i vintern. Det som känns härligt är att det är skillnad på natt- och dagtemperatur, precis som på våren! En månad till och sen är det dagsmeja på dagarna, mmm för takdropp! För er som inte vet vad dagsmeja är kan jag berätta att det betyder att det är plusgrader på dagarna och sen fryser det till på nätterna. Alltså kännetecknet för vår, jippie!!! När jag var liten var vi ofta ute och gick på skaren på vårarna; långa promenader över ängar. Kan inte komma på att jag gjort det speciellt mycket som vuxen. Men nu har jag stora förhoppningar att det blir fin skare i vår då vi har ett rejält snötäcke och mer kommer till helgen!  Får det bara sjunka ihop så då ni!!! Men man får ju gå på förmiddagarna innan det blir dagsmeja!

Nog om väder.

Nu var jag på väg ut på Birsta men det var så varmt och skönt att komma hem så det får bli en annan dag. Ska ta en promenad med hundarna ist. Undrar om Vilma är hemma eller jobbar?

Är så sugen på skor (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0