Välkommen vackra februaridag!

Jaa, vad säger man idag egentligen, den 14:e februari? Happy Valentine heter det väl? Och på svenska? Glad Allahjärtansdag på er kanske?

Jag har inte gjort nåt speciellt för nån idag. Drog iväg till stugan. Var tvungen att skinna Maja på hennes sista kontanter då jag inte kom in på Swedbanks hemsida och kunde föra över pengar till mitt kort. Måste ju handla lite mat på Ica i Söråker. Hon gav mig sina sista 170:- så jag skulle åka iväg nån gång! Sen ringde Vilma och behövde pengarna jag lånade på teatern i torsdags....suck. Hur taskig kan man vara på Alla hjärtans dag egentilgen? Inte nog med det; sen lämnade jag Hallon hos Ingrid och Stefan efter långpromenaden....

Nu är jag i stugan och har det bra. Ska INTE se på det hemskt dåliga programmet som heter melodifestivalen. Där spelas den musik som jag aldrig lyssnar på i vanliga fall. Men det skulle vara för Petra Mede då, och för att titta på snygga människor och vara så där normal som jag brukar försöka vara  ibland.
Annars lyssnar jag på shysst musik jag hittat på You tube från ett tv-program som heter Musikmix (tror jag). Som t.ex Jhelisa, Bedian Balaphone Group (afrikanskt), The Mahotella Queens (sydafrikanskt), Rebirth Brass Band (New Orleans), Oumou Sangare (afrikanskt), Speech (Speach?, rappare), Cochonho de Assis (Brasilien).

Men för att ni ska bli lugn och inte rädd för det annorlunda så kan jag avslöja att jag tror jag vill se på Bruce den Allsmäktige på fyran ikväll, han är SÅ BRA!!!!


Saga och jag hittar ett öppet hål i isen på dammen, spännande!! (Trönö)


Håller isen i vägtrumman? Spännande.......(Trönö)


Ingen kommer ihåg en fegis...!  (Trönö)


Maja som Colombine i "Comedia del Arte"  (Timrågymnasiet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0