....och ff kallt, hundarna går snart i ide.

Men ÅÅÅÅHHHHHH, nu hittar jag inte sladden till kameran! Kanske jag glömde den i stugan....

Statikstik 20090217:
1 st nyckel till boden i stugan borta
1 st sladd till kamera borta
1 st handske (dyra Hestra) borta
...och allt annat som jag glömt att det är borta...

Idag när jag, på väg hem från jobbet, handlade på Hemköp så låg det en svart herrhandske vid frukten. Ni vet uppe på "nocken" och så går fruktlådorna ner åt två håll likt ett tak. Där låg den och väntade på sin ägare. Om nu ägaren tänker på att leta inne på Hemköp. Eller leta, personalen lägger den väl i lådan för upphittade handskar? Jag har letat efter min handske som en tok. Det var mina arbetshandskar. Har letat i bilen, på parkeringen, mellan bilen och Rådhusgatan, på jobbet, på Sagas fritids, frågat på Konsum. Det var den dagen jag hälsade på på Granloholmsskolan....det finns ett ställe jag inte tittat på; på hatthyllan i personalrummet. -MARTINA!!! Kan du kolla om det ligger nån handske där?

På torsdag finns det en sista minuten från Sundsvall till Gran Canaria för 1995:- med boende. Ett perfekt pris! Vem vill ha den resan? Nu kan jag f-n inte resa nånstans, det är utvecklingssamtal och skyddsronder och alla sorts möten hela tiden...är dubbelbokad många dagar också. Hur många möten kan man gå på när man är chef? "Många möten blire..."

Tänkte lägga ut bilder på all snö i stugan. Tar det när sladden vågar komma fram. Apropå sladdar, hur har livet blivit som? Jag kan inte förflytta mig utan sladdar....När jag ska till jobbet på morgonen då tar jag på headsetet på örat och lägger sladden i väskan. Och så arbetstelefonen i fickan och den sladden i väskan. Ev. slinker sladden mellan telefon och dator med om jag ska ta fram några bilder på jobbet. Har hänt att min egen kamera+sladd följer med om jag vill ta riktigt bra bilder. Nämnde jag min privata telefon? Dock INTE den sladden! Ibland tar jag med headsetet till min privata telefon men det är ganska onödigt för den använder jag aldrig.
Om jag satt i läslinsen så åker lilla linsväskan med utifall jag måste plocka ur den under dagen...Glasögon har jag på jobbet.
Sen var det bilnycklar till min bil, bilnycklarna till tjänstebilen, nycklar till jobbet, passerkortet. Bajspåsar om hundarna ska ut. Varma handskar på och tunna skinnhandskar i väskan att köra bil i.
Hur är det möjligt att det ska vara så för att ta sig till jobbet? Känns som när man hade en bäbis och skulle ut, kanske bara tanka eller köpa en mjölk. Det var som att flytta varje gång jag skulle iväg....


Neej, nu måste här rationaliseras! Ska bara.....skaffa en till sladd; en laddare till bilen!!!!!



Kommentarer
Postat av: Martina

Jag kollar efter handsken!

2009-02-19 @ 16:20:05
URL: http://baramartinatack.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0