Ugg gugg meggel feck

Tjoho vad mycket snö, igen!! Och mer är på väg onsdag, torsdag, fredag. Nån hade ju spått en både tidig och galopperande vår?  : )  Den våren ser ut att få mycket att göra. men faktiskt är det HELT OK för mig med riktig vinter bara det blir en snabb och varm vår.

Har jag berättat om min tjänstebil? Nä, det har jag inte för jag tänkte ju fota den först men det har inte blivit av. Iaf så har jag fått en sproilans ny Opel Astra 1,7 miljödiesel, svart. Snygg. Den första som Motorcentrum säljer till Sundsvalls kommun faktiskt.
När jag kom till jobbet idag var den för det första täckt av 2 dm snö. Under snötäcket hittade jag min bil TOTALT inkapslad i is.....hua. Fick knacka försiktigt för att hitta en dörr som sedan inte gick att öppna. Tog i och när den väl gick upp rasade stora isflak in i bilen; på sätet, på golvet. Hu hu in i min nya bil.....
Vid dörrarnas gångjärn, i det hålrummet satt det fullproppat av is så att dörrarna inte gick att få upp. Bilen har nu stått i varmgaraget under dan och tinat. Nu är den täckt av ett skitigt dammlager ist så man förstår ju hur skitig vår Sundsvallssnö är.
Slut på i-landsproblem.

Annars rullar livet på och inte mycket att hetsa upp sig för. Tycker bara att det är lika tråkigt att handla och laga mat som vanligt. Borde göra nåt snart. Resa iväg t.ex.

Idag släpptes biljetterna till Madonna i Göteborg 9 augusti. Några kompisar var väl lite sugen så där men då lät det ju häftigare att se henne i Barcelona som en annan jag känner skulle göra. Det lär ju inte vara hennes bästa turné heller, den hade han nog redan sett.....JA det tror jag också men har man aldrig sett henne live så var det här typ sista chansen, skit samma om det inte blir den bästa turnén. Så det blir kanske som med George Michael när han var i Stockholm. Det var nog sista chansen också....som jag inte gick på......och det hade varit SVINBRA!!!!!.........ggrrrrr.
Jag får skylla mig själv, orkade inte heller åka in till stan när Winnerbäck var här i augusti, för dåååå vaaar jag i stuuuuugan faktiskt, så det så, så där lite lagomt förslappad. Vädret var inte heller så bra.
Fan, jag blir så förslappad när jag är i stugan! Det blir ju som en livskris att bara vara där ute! Den här sommaren ska jag minsann inte bara vara där!
Sommaren 2007: var i stugan 11 veckor (!!!) för vi hade köpt en liten puppy.
Sommaren 2008: var i stugan 5 veckor
sommaren 2009....? Ja, ni som är pedagoger eller lite logiska rent allmänt kan nu kanske se ett mönster och skicka mig en kommentar hur min stugsommar kommer att se ut?!

Nä, nu ska jag laga middag! Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför köpte du dom vita??du provade ju dom svarta?Okej hoppas du vart nöjd..jag bytte skorna jag köpte första dan till ett par andra dan efter..Tack förresten för skorna mamiii!!Fick dricks pengar igår så tror jag köper ett par till jag såg också:-)Puss puss

2009-02-12 @ 14:08:35
Postat av: vilma

glömde skriva att de var jag.

2009-02-12 @ 14:08:57
URL: http://vilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0