Djup dag, på många sätt

Tog en promenad med hundarna idag, inget tokspring i skogen. De tycker det är kul med snön men det är lätt att få kramp av kylan när man är en smärt whippet.
Kommer att vara kallt även måndag och tisdag. Jag har beredskap även denna helg men det har varit lugnt. Så lugnt så jag nästan glömmer bort beredskapen.....Som när jag reste i USA och Vilma var 8 månader och hemma med sin pappa. Det var någon som satt bredvid mig på nån av alla inrikesflighter som frågade om jag hade familj, DÅ GLÖMDE JAG ATT JAG HADE ETT BARN HEMMA!!! Jag sa att jag hade en pojkvän och i samma stund kom jag på att jag hade ett litet barn hemma också...! Ja, men ta det lugnt, jag menar att jag hade lyckats släppa livet hemma, jag var ju faktiskt ute och reste med Anette, min kompis. Skönt att jag inte gick runt och bara oroade mig för hur Vilma hade det och så....
Det är som när jag är på jobbet; kvällen innan tänker jag; Catrine på lunchen kan du passa på att ringa till Länsförsäkringar eller vad det nu kan vara. När jag väl är på jobbet då är mitt liv som bortblåst. Gissa hur länge jag har tänkt ringa till Fk? Nä, gissa inte förresten...

Tog en repa på stan och kollade genom rean men det var direkt inget som jag ville ha och som kändes som ett fynd. Det fanns massor av skor till bra priser, bl.a på Scorett men det är nåt jag inte heller behöver, skor. Tycker bara att skor är så kul! Kanske kan få köpa ett par till Vilma, som hon kan långpromenera i eller skor att jobba i.
I morgon ska jag faktiskt åka ut till Birsta och scanna av rean därute också, ev blir det en kappa som fanns på rean för väääääldigt länge sedan. Finns den kvar då är det nog nån mening med det. (djupt....)

Däremot köpte jag Freddie Wadlings nya skiva "Den mörka blomman/The dark flower", en skiva på svenska och en på engelska. OBS! Ingen musik för nybörjare!!! (djup) Ska lyssna in den när jag kör i jobbet. Köpte även Kentboxen med tio skivor. Har aldrig ägt en Kentskiva och nu har jag tio!!!!


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0