God fortsättning!

Nytt år, nya planer.

Jag hade en trevlig nyårsafton i stugan med hundar, dotter och vän.

Dagen bjöd på fint väder och det fanns så pass mycket snö på skogsvägarna så jag kunde åka skidor. Hallon fick prova att springa med dragsele och det gick...ganska bra. Jag menar, det var ju första gången hon provade. Cecil han är garvad och gillar att dra. Precis när jag skulle svischa om min promenerande vän Anki så körde jag på en sten som stack upp!  Passerade henne åkande lätt bakåtlutad på ett ben med stavarna åt alla håll då hon upptäckte mig och skulle prova att rädda mig! Liksom försöka räta upp mig tillbaka för att hindra fallet. Som en gympalärare  som står bredvid när barnen ska prova stå på händer eller hoppa på plinten eller göra ljushopp. Ja, nåt sånt. Måste ha sett komiskt ut.

Nyårsmiddan bestod av marinerad hummer som låg i en underbar sås. Drack Corona till. Sen kycklinggryta med ris och svartbönor á la Cuba. Rött vin till. Ett matreportage i ST med Iliana Persson som lagade typisk festmat från Cuba inspirerade oss. Tack för smarriga tips, Iliana!
Till dessert åt vi fikon i konjak och vispgrädde.

Jag vet inte riktigt vad jag hade tänkt när vi klädde oss varmt, stoppade en varsin miniflaska mousserande vin i jackfickan och gick ner till Åstöbron. Tänkte kanske att man skulle se årets bästa fyrverkeri därifrån, sponsrad av Värdshuset Idyllen inklusive all privat raketskjutning i sundet.
Så där stod vi i mörkret på bron. Ingen folkhop, tyst sånär som på  vinden som ven i stormstyrka genom sundet. Måste ha varit en reell temperatur på -25. Där stod vi tre och skålade i vin och julmust och höll på att frysa ihjäl!!!!! Det blir iaf ett tolvslag att minnas det också.

Tänkte avlägga ett nyårslöfte att lägga mig i tid. Men HALLÅ !!! Kunde jag inte komma på något tråkigare? Jag kan ju inte lägga mig tidigt! Jag är skitpigg på kvällarna och det finns ju inget bättre än att vara vaken då. Skulle jag avstå en av mina höjdpunkter i mitt enkla liv? Anki tvingade mig till bättre tankar direkt hon fick höra det och sen var det lilla försöket att bli en piggare människa avslutat!

                       


Kommentarer
Postat av: Saga

Jag är på bilden!! =)

2009-01-02 @ 21:13:48
Postat av: dåter;-)

Nån blogg modell är du iaf inte.skippa dagens outfit med risk för hur dom bilderna lär se ut.Puss

2009-01-12 @ 22:38:40
URL: http://vilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0