Snö i mitt hjärta och i min hjärna

Visst är det vackert ute med all snö? Även om jag vet vilka stora hål det blir i kommunens kassa efter varje snöfall...
I natt börjar jobbet med att städa dvs ta bort snö och snöhögar som ligger på parkeringar och trånga förskolegårdar. Och var kan man göra av snön? Ja, ibland måste ju snön köras iväg med lastbil och tippas men man får inte tippa var man vill utan på snötippar. En ligger på Vindskärsvarv men där börjar det bli fullt plus att det verkar ju konstigt att forsla snö från norra sidan av stan till södra. Så vi har fått lov att tillfälligt öppna en stängd som vi sedan måste skotta igen vägen till annars börjar alla lastbilar tippa där om någon får nys om den.....så jag jobbar med secrets på högsta (snö)nivå. Så säg inget....

Gick en snöig tur på Sidsjön med hundarna. Där fanns inga spår så vi pulsade rätt över sjön. Jag pulsade och hundarna hoppade.

När jag kom hem så hade taket på vårt hus skottats. Jag bor ju högst upp och utan tak på balkongen så den var till brädden full av snö. Pust...satte upp varningsplank nere på gatan och började skotta som en tok!!!

Tyvärr var det ingen som genade innanför avspärrningen som jag fick kasta snö på. Hur brukar du göra om trottoaren (vilket fult ord) är avspärrad? Gå runt eller gå där ändå om du inte ser nån vakt? Jag brukar ha Maja som vakt på gatan men hon är ju värdelös för hon säger ju knappt så jag hör nåt fyra våningar upp...så jag får ropa innan varje spadtag:        "-Kommer det nån?!!" , "-Va sa ru?!!"

Här kommer en cool bild på Saga innan hårdrockskalaset igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0