Bra, lång biltvätt sökes!

Har varit väldigt aktiv på jobbet idag, nästan så att dagen inte räckte till.

Pratade med mamma och nu var pappa tillbaka på Bollnäs lasarett (ja, det heter så när det är mindre än ett sjukhus. När jag var liten sa man alltid lasarett; t.ex Söderhamns lasarett. Det lasarettet var så litet så det finns inte ens längre...)

På kvällen skulle det bli lite fest. Jag har haft ont i magen i tre dagar nu så när Martina och Anneli kom så tänkte jag först be dem vända och gå hem. Öppnade ändå en Porter och kan ni tänka......det onda försvann!!!! Visst är det konstigt?Som magi...Sen kom även Linda och Ingrid. Det var supernice att träffa lite vänner. Vi hann planera en fjällresa (om vi får låna Sebbes husvagn i Vemdalen) och Majas studentfest allt medans två snillen spelade domino. Kan tyvärr inte avslöja här vad som kommer att hända på studentfesten men det blir RIKTIGT bra! Måste bara fixa var vi ska vara först, hihi. Nu tycker kanske du läsare att "det måste man väl ändå tänka ut först?" Svaret är nej, det måsta man inte. Det gäller att vara säker på vad som blir bästa lokalen. En gång köpte jag en flagga på en antikaffär. Sen jag betalat sa jag till expediten att "ja så där ja, nu fattas det bara en flaggstång.......man måste nämligen inte alltid göra saker i den vanliga ordningen. Vardagen kan bli mer spännande då. Ett annat exempel är när jag hittade en fender som flutit i land ute på Åstön. Sen fattades bara en båt.

Anneli konstaterade att min julgransmatta har en röd stadkant som blöder  B-) Bra då vet jag. Ska inte tvätta den med nåt ömtåligt. Hade inte tänkt tvätta den alls faktiskt.

  God natt!       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0