Städdag

Idag ska Maja och jag tömma Sagas gamla rum. I morgon bitti kl.7 kommer målaren och kör igång. Jag är så glad att jag beslutade mig för att anlita proffesionella för det är ett underarbete utan dess like som väntar honom. Ni kan ju tänka er; tapet på tapet sen 30-talet så det blir till att riva och bredspackla. Resultatet kommer att bli så här:



En Sandbergtapet som heter Sophie och den är både dyr och inte speciellt tålig, men UNDERBAR!!!
Den kommer att bli en fondvägg, på de övriga tre blir det en äggskalsvit tapet från Boråstapet "Plaine" som går att torka av, ja t.o.m skura.
Jag blir hur sugen som helst att göra iordning i fler rum men vi ska njuta av Majas nya nu!

Börjar längta efter Saga. Vi skriver till varann på hotmail så jag vet att stränderna i Thailand är fulla av maneter så här års! Jag vet också vad hon har köpt för presenter till sina systrar.
Nu ska jag äta lunch, det blir rester från middagen igår. Chiao!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0