Eldprovet över...

Ja, det blev som jag planerat....gick upp före kl.5 t.o.m. Åkte ut ur stan för att checka; jo då, gick knappt att ta sig upp till Bölegården i Sidsjön, mycket snö i Granloholm, kollade Lindgården och sen nere i Skönsberg. Hade kommit 10 cm och drivit på vissa ställen. Tio låter kanske inte så mycket men det är svårt att ta sig fram då. Vi går ut och plogar vid 6 cm blötsnö och 10 cm kallsnö. Ungefär. Vägverket har 4 cm som en gräns sa någon.

Det är faktiskt skönt att arbeta tider då de flesta ligger hemma och sover. Man har alla gator och platser för sig själv, lyxigt...

Ovant att ringa och väcka folk före kl.6 och be dem åka ut och snöröja 6-7 timmar. Det tog tid att ringa ut alla förare till alla snödistrikt. Fem medarbetare är också ute och jobbar idag. Själv la jag mig kl.8 och dåsade till halv 10, men du! vad konstigt det blir sen! Kände mig ju bakis!

Halv 12 var det dags igen för en biltur på 2 timmar. Sen skulle Saga på ett hårdrockskalas och hon var så himla fin!!! Visar en bild i morgon.

Sen ringde jag upp alla förare igen och vi bestämde tider inför nattens snöröjning. Då tas alla objekt, dvs skolor, förskolor, äldre-, gruppboenden igen och alla andra fastigheter vi sköter. Ringde också ut alla parkarbetare som ska få börja skotta kl.4 i morgonbitti. Själv började jag varva ner efter att ha varit i gång från och till hela helgen. Tog en varm dusch och tro det eller ej, nu ska jag gå och lägga mig!!!

Jobb och jobb blev bloggen idag. Men semester lät ju härligt! Kan vi inte åka ett helt gäng? Så att jag kan slappa och de andra får turas om att hålla semesterpartystämningen på topp?!  :)

Oj, måste ju tar ur linsen också...nu när jag äntligen fick i den. Håller på att prova en läslins men gjorde flera trötta försök att få i den idag. Sen ändrade jag lite taktik och då gick det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0