Rädsla och förtjusning.

Ja, jag slänger in ett inlägg idag med men sent på dygnet som vanligt. Tänkte vara lat och ta en kortare tur med hundarna för det blåste och snöslaskade men då fick jag ett sms av Ingrid. Vi åkte upp till Sidsjön och gick på isen med doggarna. De brydde sig inte om hård vind och snö som snöade vågrätt, utan sprang och lekte. Vi hann prata och det var trevligt. Vi skulle vilja ha en sydejt med Bella och sy hundtäcken tillsammans med henne. Vara lite pyssliga och kreativa.

Det är så skönt att gå ute på isen; ensamt och med space och ljust ist för att gå i skogen med pannlampa. Jag är mörkrädd, tror jag, så det är skönt med alternativ till skogen.
Det tar emot att skriva att jag är mörkrädd för jag är ju en teoretiker och jag vet att det finns inget att vara rädd för men.....långt där inne finns en känsla som säger nåt annat. Jag har känt rädsla för mörker sen jag var i yngre skolåldern och utsatt mig för det under hela min uppväxt på en mörk landsbygd. Så nån upplevelse ligger ju där och spökar så klart och går naturligtvis att arbeta bort (sa teoretikern).

I morgonbitti blir det skottning för mina medarbetare, jag kanske också gör det då några i arbetslaget är borta och några håller på med besiktning av idrottssalar. Sen ser jag fram emot helgen med skräckblandad förtjusning då jag ska ha min första beredskapshelg. Enligt prognosen ska det komma enormt mycket snö!!!! Men det är ju några dygn kvar så mycket kan ändras.

Till alla som undrar över livet; gå in på Nasas hemsida och titta på universum och livet ur ett annat perspektiv, it might helps!!!


Kommentarer
Postat av: Bella

Tusen tack! =)

Klart vi ska ha sykväll. Skulle behöva fixa lite med Olivers täcke som jag sydde. =)

Jag kan ta med mig fika. ;)

2009-01-21 @ 09:44:05
URL: http://bellasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0