Thank God is friday!!!



Jaha, då var man mätt och belåten. Vi har ätit lasagne. I USA åt vi gärna på "Thank God it´s friday!" Skulle göra nästan vad som helst för deras potatoe skin som var underbar god skräpmat, nam nam.

Idag har jag haft veckovila, skönt. Sovmorgon till kl.7 (!), lämnade Saga på skolan halv 9, storhandlade på Coop. Sen åkte jag upp till Granloholms skola och hälsade på mina gamla skolbarn. Det var kul att träffa dem igen! Var där över tre timmar faktiskt. Bjöd barnen på glass efter lunchen. Hann träffa arbetskamrater också och blev medbjuden på After work i februari.

Var kallad på en kurs om upphandling på em som jag gick på. Allt nytt är så intressant att lära sig tycker jag. Har ju varit på en träff inför upphandlingen av grus, tillsammans med gatuavdelningen och Sundsvall Energi men då visste jag verkligen inte hur hela upphandlingsprocessen går till.

Ha ha vad jag skrattade alldeles nyss!!! Saga har klippt ut kort som följde med KP, ett kortspel som ser ut så här:



Frågade mig igår om hon fick klippa i tidningen för hon skulle pyssla. Sen har hon själv klippt ur bilder och gjort egna kort:



Det som var så kul var att det här är vår granne Stefan, ordförande i Brf Skattens styrelse där jag själv sitter med. Han var med i tidningen på 5 röster och svarade på nån fråga.

Hahahahahahahahaha!!! Han har blivit en "figur" i ett kortspel!!!
Mod: 99......okey...
Aptit: 0000...ja, han är ju förvisso rätt smal...
Visdom: 78...stämmer bra...
...och humor: endast 32%!!!

Ska fråga Stefan nästa styrelsemöte om vi ska spela kort?!  Hihi

Gick på beredskap kl.16 och fram till måndag 07.00. Verkar bli en lugn helg. Åker nog till stugan i morgon, nån som vill hänka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0