Julen dansas ut tjugonda Knut...ev

Nu börjar äntligen vardagen igen! Man kan få tag på folk igen, arbetsplatser börjar fungera normalt. I morgon ska jag äntligen få provköra en Opel Corsa och Opel Astra då någon av dem blir min nya tjänstebil. Sen ska jag åka ut till Alnö och se hur två av våra medarbetare har det. Var på väg ut idag men pga av kollisionen med lastbilen och tåget vid brofästet så gick rycktet att bron skulle stängas av.....och färjan var det ju länge sen den slutade gå, typ 40 år sedan. Om det inte hade varit någon isränna uppbruten då hade man ju kunnat ta isvägen över.

Men allvarligt, visst är julen över nu?! Jag brukar följa traditioner och vänta till tjugonda Knut, alltså den 13 januari men i år vete f-n...Maja började ju protestera redan den 25:e när hon kom hem från Gran Canaria och vi inte hade julat färdigt så att hon slapp. Vet inte vad hon har varit med om för jultrauma som har blivit så anti......kanske för att hon får färre julklappar nu för tiden, hihi. Och Saga är ju på semester och Vilma bor inte här så...Ja, ja, kanske lägger in lite julbilder i morgon och sen PANG! så är det slut för den här gången. Nu blev jag lite sentimental och kom att tänka på att jag knappt sjungit några julsånger med och för mina barn! Hm, det gjorde vi alltid förut när vi bodde på Kvarngatan och hade piano. Ååh, nej nu börjar jag tänka på Kvarngatan och DÅ blir det sentimentalt i juletider med hus, spröjsade fönster, fina julgardiner, snyggt julpyntat, granen framför dubbeldörrarna till uterummet, snö i trädgården utanför, en julkärve......
Som sagt, i morgon tar jag nog ner skiten.


Kommentarer
Postat av: Bella

Kul att du också bloggar! =)

Ska länka till dig från min soda så att jag lätt hittar hit.

Ha det så bra så får vi se till att träffas med hundarna nån dag. Bara mitt ryggskott släpper först... =/

/B

2009-01-08 @ 14:21:26
URL: http://bellasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0