Börjar njuta av vintern!

Nu har det blivit en stugsväng till; jag och Maja åkte ut igår när jag slutat jobba. -10 ute men i stugan hade vi det mysigt. Åt gott och sen var det "På spåret" på tv. Det såg jag alltid förut, för många år sen. Nu händer det att jag tittar om tv´n är ledig. Jag är dessutom så bra!  B-)  Igår var det ju en resa som gick mellan Cadiz och Sevilla. Lätt för mig! Frågorna var också lätta. Åhhhh, vad jag blev sugen på Spanien...se folk dansa sevillana på barer, äta tapas, dricka sherry, ja bara insupa atmosfären. Runt Jerez finns många bodegor där man kan provsmaka sherry. Allt från torra, torra till söta, sliskiga. Jag gillar bäst den söta som heter "oro", guld, och den är tjock och söt som guldgul honung...nam nam...

Idag har Maja och jag åkt skidor. Solen sken men det var fortfarande 10 grader kallt så hundarna fick springa lösa för att hålla värmen. Det får bli dragsele en annan gång.

Nu är vi tillbaka i stan. Jag har bjudit hit min vän Helen på fisk- och skaldjurssopppa med grevé- och dilltoast. Sen får vi se om det blir en sväng på stan och en öl eller nåt. Eller bara stanna här och umgås.
Kram


Kommentarer
Postat av: Martina

Du ser väldigt hurtig ut tycker jag :)

2009-01-05 @ 11:12:22
URL: http://baramartinatack.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0