Estocolmo!

Semestern är snart slut. Maja, Saga och jag har åkt tåg till Stockholm. Så enkelt, bara att gå till stationen i Sundsvall, sätta sig, kliva av i Stockholm och gå till Majas lägenhet. Fast denhär gången hade vi massor med packning så det fick bli en taxi till Jungfrugatan.
Lägenheten är så gullig! Trägolv, höga golvlister, djupa fönstersmygar, profillister överallt, högt i tak. 30 underbara kvadrat. Huset är vackert från gatan. Genom porten, ut på en innergård med exotiska växter, t.ex japansk lönn och trädgårdsmöbler och in i nästa port. Som anställd på Utemiljö så funderar ju jag hur de skottar på innergården för att man ska ta sig mellan portarna som dessutom ligger i höjd med marken? Snacka om problem att få upp dörrarna och sen stänga dem.....
Har köpt en uppblåsbar madrass som extrasäng för gäster (typ mig).

Åhhh, här kommer jag att trivas!!! Förlåt Paula och Maja men jag tror ni kommer att få stå ut med mig några helger under läsåret.

I kvarteret bredvid ligger Östermalmstorg och Östermalmshallen, coolt. Finns också ett Konsum bredvid, en mammas oro är borta för hur studenten ska överleva. Vi har redan beställt ett MedMerakort till Maja som jag kan sätta in pengar på. Skymtade ett Systembolag också men där har ju inte M&P tillträde ännu....

Chiao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0