Usch

Jag är helt värdelös att blogga! Har inget ansvar alls för mina fyra läsare......Maja, Vilma, Anki och Paula....tror jag det kan vara. Hej hej på er! Läget?

Idag är det torsdag. Klockan är halv sju nåt, sitter på balkongen och skriver. Det är disigt och varmt. Några män går förbi nere på gatan och pratar högt på....ja jag vet inte vilket språk men det kändes för en sekund som om jag var någon annanstans.......dröm dröm...nä förresten....................på torget har de spelat dansbandsmusik hela dagen, vad är det som händer egentligen? Fick en flashback på lunchen när jag hastade hem för att rasta hundarna och hörde musik och slammer från torget. Gatufesten????? Men har inte den varit? Känslan av att gatufesten höll på att byggas upp igen var starkare än mitt förstånd. Jag VET att den har varit! Skönt det. Och hur kan så många Sundsvallsbor tycka att Tomas Ledin är så bra?! Och alla andra sopor som spelade. Nä men så gör vi; erbjuder Sundsvallsborna en riktig Svenssonfest utan överraskningar. Ingen utveckling, ingen nya grepp.

Lycka till i andra städer ni som forskar om städer och letar vad som gör varje stad så unik och får folk att flytta dit. Här finns inget att hämta tror jag bestämt......Jag ska iaf lägga pengar på nåt som ska  få folk och media att häpna och kanske väcka debatt. Nu pratar jag om mitt jobb. Jag ska inte lägga mig i sovsäck på stora torget och matvägra för att de spelar dansband där. Nej, de får ha dansbandskväll för det tycker många om MEN TÄNK OM SAMMA MÄNNISKOR OCKSÅ KAN ERBJUDAS NÅT MER SOM DE ALDRIG HÖRT ELLER UPPLEVT?

Inte vet jag men nån liten, fin lekpark som inte ser ut som alla andra kanske jag kan få till med hjälp av alla duktiga med arbetare.....den kommer nog inte att väcka debatt men ändå....eller nåt bra för ungdomar.

"Musik ska byggas utav glädje" sjunger någon på torget. Just därför åker jag på URKULT på lördag för att höra nåt annat. Har väldigt höga förväntningar på de band och musikstilar som bjuds däruppe efter att ha läst hemsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0