Sporttisdag

Förra veckan var det FETtisdag. Den här veckan är det SPORTtisdag. Saga åkte skidor runt Sidsjön och Cecil drog. Hallon och jag joggade. Tyvärr har jag nu fått hosta. Mina luftrör verkar känslig för kyla. Men det är ju ändå bara -1 och det är ju inte speciellt kyligt. Ska väl promemera ist då med mina gamla luftrör. Man kan ju ha en sån där andningsmask när man springer. Det hade Katta Allberg, orienteraren som tillhörde eliten och som jag jobbade med på Bosvedjeskolan.

Anki kom och hälsade på Saga och mig när vi låg och slappade i sängen efter jobbet. Det slutade med att Anki och jag låg och dåsade och tittade på när Saga lekte Project Runway. (Trodde det hette Run away Projekt men tydligen inte enligt Maja.....den lilla besserwissern). Ja, iaf, det var nog Anki och jag som lekte Project Runway för att få ligga kvar och chilla. "-Nu ska du ta på dig nåt som passar när man ska ut med hundarna och det är blåsigt!...." Och Saga sprang snällt ut i hallen och letade bland utklädningskläderna och vi kunde småprata och lata oss en liten stund till. Men det fick jag som sagt var vackert äta upp när Saga framåt 19-tiden, lagomt mätt och belåten efter middagen, kom på att hon var sugen att åka skidor....ja det är ju bara sportlov en gång per år och om några år får man väl muta henne för att få vara med på ett litet hörn av sportlovet.

Hämtade mina läslinser hos optikern. Tänkte köpa ett par coola, pilotsolbrillor då jag hade rätt bra rabatt men ångrade mig och spar de pengarna till en braskamin till stugan ist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0