Shit, allt blommar samtidigt!!!!

Lönnen blommar med de allra underbaraste små limegröna blommor. Körsbären i Hedbergska parken blommar. Mina nyplanterade Fågelbär (Prunus Avium 'Plena') i övre Tivoliparken blommar med vita fyllda blommor.
Ajajajajajaj vad vackert överallt! Hjärnan går på högvarv under veckorna.

Det är då väldigt avkopplande att vara i stugan på helgerna måste jag säga.......
Saga och jag har haft en skön helg därute. Cykelutflykter med fika, gödslat mina buskar och kapat ved med Helen. Gräset har börjat växa på sina håll så det blev en liten klippning idag. Kommer ju inte att vara i stugan nästa helg för då är det DiscoSM i Västerås och en minisemester.

Nu ska jag gå till Bunsovska och fota Kungsängsliljorna som blommar. Lägger in en bild från nätet om mina blir mindre bra.....


Och här kommer några bilder:


Bus i bäcken (Trönö första maj, varmast i Sverige)


Grupp, disco och de kom på silverplats, bravo!!!

 
Paus på cykelutflykten, Åstön


.....och Cecil hade en fästing, som vanligt. Den här gången i örat.


Saga på Åstön, maj 2009


På den här utflykten hittade vi ett rådjurskelett


..och en massa svanar på den betydligt kallare utflykten på söndagen

Kommentarer
Postat av: vilma

Men fy!!!!att inte varna innan en sån ÄCKLIG bild på en fästing..neee huuva:-( och sen som pricken över i ett dött skelett...spyr.

Tur att bilderna på fina Saga vägde upp;-) puss

2009-05-11 @ 10:22:39
URL: http://vilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0